Mezelurile s-au scumpit cel mai mult anul trecut (38,3%), se arată într-un raport al Consiliului Concurenței care analizează evoluția prețurilor medii ale rețelelor de retail pentru produsele alimentare de bază, iar ouăle au fost singurele care au înregistrat scăderi de preț, respectiv 37%.
Creșteri importante ale prețurilor în rețelele de magazine au avut loc în 2012 și la vin (33,61%), pâine (31,45%) și carne de porc (21,43%). La laptele dulce de consum prețurile au urcat cu aproape 8%, iar la carnea de pasăre cu 5,7%.
Pe categoriile legume/fructe au fost înregistrate creșteri de preț semnificativ mai mici comparativ cu alimentele de bază și reduceri pentru 4 din cele 11 produse analizate, în 2012 față de 2011.
La această categorie, cele mai mari creșteri au fost consemnate la struguri (25,11), roșii (17%) și pere (15,27%). Merele, cireșele, ceapa și cartofii au fost mai ieftine în 2012 decât în 2011.